UFC
Főoldal > Bemutatkozás

U F C

 

Az egyesület neve: Utánpótlás Futball Club (UFC)
Kecskemét Alapítás éve: 1995.
Színe: zöld-fehér
Címe: 6000 Kecskemét, Ferenczy Ida u. 11/a.
Telefon: +36-70-5091963
Elnök: Torbavecz József
ufc@ufc.hu
Helyettes: Csáki Tibor

Az UFc támogatására létrehozott alapítvány neve:
Alapítvány a Gyermeklabdarúgásért
számlaszám: 10402506-25087202-00000000 (K&H Bank)

Adatvédelmi szabályzat: letöltés

Alapelvek, értékrend, képzési célok a gyermekfutballban

Mottó: ” A természet akarata az, hogy a gyermekek gyermekek lehessenek, mielőtt felnőtté válnak.
Ha megpróbáljuk megbolygatni ezt a természetes rendet, akkor idő előtt felnőttek lesznek,
de hiányozni fog belőlük az erő és szilárdság.”

  •   A gyermekfutball teljesen más, mint azt sok felnőtt elképzeli! A gyermekeknek (szerencsére) önálló értékrendjük van, amiben az élményeknek, a játék nyújtotta örömérzetnek nagyon komoly szerepe van! A JÁTÉK nem azonos az eredménnyel!
  • Egy gyermektől sem várható el felnőttekre jellemző teljesítmény!

 

Szempontok FELNŐTT-LABDARÚGÁS GYERMEKFUTBALL
EDZÉSEK CÉLJA Teljesítményorientált, mérkőzésekre irányuló. A játék öröme, élményszerzés, játékos tanulás.
JÁTÉK JELLEGE Játékrendszerek, taktika elsajátítása. Szabad játék, önfeledt szórakozás.
CÉLOK Bajnoki célok: bajnoki cím, feljutás, stb. A rendszeres sportolás megkedveltetése, alapok az élethossziglan tartó sportolásra (is) épülő, egészséges életmódhoz.
SIKERÉLMÉNY A mérkőzések eredményei. Játékélmények, MINDEN gyermek képzése, fejlődése.
EDZŐK ÉRTÉKELÉSE Eredmények (vagy azok elmaradása) alapján. MINDEN gyermek előrehaladásának mérésével.
  • A gyerekfoci egyik legnagyobb hibája: az edző értékelése sok esetben a megnyert mérkőzések, elhódított kupák, bajnoki címek függvénye, ez gyakran felerősítést nyer azon szülők által, akik gyermekeiket szinte csak győztesként szeretnék látni lejönni a pályáról! (Pedig nem valószínű, hogy a győztes kisfiút/kislányt jobban szeretik a szülei, mint az aktuálisan vereséget szenvedőt…)
  • MEGOLDÁS: Az eredményesség nem lehet szempont! Üdvözöljük azokat a „tornákat”, ahol mindenki ugyanazt a jutalmat kapja a játéknap végén! Remek példáját éltük meg ennek Budapesten a Testvériség SE rendezvényén, ahol a csapatokat „ad hoc” jelleggel hívták ki az éremátadásra, és természetesen minden játékos ugyanolyan érmet vihetett haza!
  • A gyermeki kreativitást hagyni kell érvényesülni! A mai gyerekek életében a kreativitás szerepének súlyvesztése figyelhető meg: számítógépes játékok, rajzfilmek, mesék a TV-ben mind-mind már „fogyasztható termékek”, nem igazán igényelnek önálló, szellemes döntéseket a gyerekektől! (Lássuk be, itt még nekünk is van mit fejlődni…)
  • Egy gyermekklubban MINDEN kis focista egyformán fontos! (Bizonyítható: a túl fiatalon nagy tehetségnek kikiáltott gyerekek jelentős része el sem jut a felnőttek mezőnyéig, ifjúsági korában „kiég”.)
  • A sportági alapok tanítása mellett fontos, hogy kulturált, a pályán és azon kívül is sportemberhez méltón viselkedni képes fiatalokat neveljünk! A sportszerűtlen, primitív megnyilvánulásokat száműzni kell a pályákról! Ebben számítunk a szülők támogatására is!
  • A korosztályi sajátosságok figyelembe vétele:

10 éves kor alatt: A technikai alapok elsajátítása és a test változásaihoz igazodó koordinációs (sokszor labda nélküli!) gyakorlatok adják a gyakorlások gerincét. A játék örömét sok „kisjátékkal”, edzésbe beépített versenyszituációval kell fenntartani! Monotonitást igénylő feladatok kerülendők!

11-14 éves kor között: Az egyéni képzés hangsúlyosabbá válik. Ehhez társul néhány taktikai alapismeret megszerzése (pl.: szabad terület megjátszása, csoportos mozgások a pályán, stb.)

15 éves kortól: Az egyes posztokhoz kapcsolódó specializálódás időszaka.

  • Melyik életkorban mit tanulunk?

Az alaptechnikák elsajátításának kapcsolata a korosztályok edzéseivel

(forrás: FUSSBALL VON MORGEN, BAND 1.)

Labdavezetés

Cselek, labdás irányváltások

Passzolás belsővel

Lövés lábfejjel (csűddel)

Óvodások (U6)

NINCS TECHNIKAI KÉPZÉS!

U7/U8

•••

••

U9/U10/U11/U12

•••

••

••

•••

 

Labdaátvétel

 

Fejelés

Kapusképzés

Játékhelyzetek

(1-1, 1-2, 1-3, stb.)

Óvodások (U6)

NINCS TECHNIKAI KÉPZÉS!

U7/U8

U9/U10/U11/U12

•••

••

••

• nem különösen fontos, de „figyelni kell rá”, •• fontos, ••• különösen fontos, hangsúlyos

 

  • A játék lebonyolítása:

U6/U7: A legkisebbek esetében „focifesztiválon” való részvételt biztosítunk, itt külön kis „műhelyekben” sok mozgást igénylő feladatok várják a gyerekeket, lehetőség szerint mindenkinek minden egyes „műhelyt” meg kell látogatnia.

Az első kapura, gólra játszott mérkőzéseket 3-3 elleni játék formájában szervezzük, 2*1 méteres kapura. Nagyon fontos lenne, hogy az egy csapatot alkotó 3 játékosból senki se legyen tartósan a kapu őrzője!

U8/U9: A következő szinten 40*20 méteres pályán, 3*2 méteres (kézilabda)kapura játszunk, 4 mezőnyjátékos és egy kapus alkotja a csapatot.

U10/U11: Jelentősen változik a pálya- és a kapuméret: félnagypályán, 5*2 méteres kapura játszanak a csapatok, 6+1 fővel. Újdonság a lesszabály alkalmazása is.

12 éves kortól további növekedés figyelhető meg a használt játéktér területét és a csapatot alkotó játékosok számát illetően: a két 16-os között zajlik a mérkőzés, nyolc mezőnyjátékos és egy kapus áll fel a kezdéshez mindkét térfélre.

 

Képzési célok a „Grassroots C” diploma tananyaga alapján

7 évesek:

  • a játék megszerettetése
  • sportághoz kötődés
  • önbizalom kiépítése
  • a technikai alapok oktatása játékokon keresztül
  • alapvető mozgáskultúra kialakítása
  • JÁTÉKÖRÖM – ÉN ÉS A LABDA

 

9 évesek:

  • a játék megszerettetése
  • szoktatás a játékhoz
  • labdaérzékelés, labdabiztonság fejlesztése
  • koordináció, ügyesség fejlesztése
  • játékhelyzetek oktatása, a játék alaptényezőinek megismerése
  • JÁTÉKÖRÖM – ÉN – a LABDA – és a TÁRSAM

 

11 évesek:

  • a játék megszerettetése
  • játékérettség
  • a játékszemlélet fejlesztése – tanulás játékokkal
  • koordináció, ügyesség fejlesztése
  • játékhelyzetek oktatása, a mérkőzés alaptényezőinek megismerése kisjátékokkal
  • JÁTÉKÖRÖM – ÉN – a LABDA – és a TÁRSAIM

 

13 évesek:

  • Mérkőzésérettség
  • Csapat, csapatrészek, egyéni feladatköreinek elsajátítása
  • Mérkőzéstapasztalat szerzése
  • Futball kondíció, törzs tartóizomzatának, a gyorsaság technikai oldalának fejlesztése
  • Egyéni képzés
  • JÁTÉKÖRÖM – ÉN – és a CSAPAT
Top
Facebook
Facebook
Twitter